Mijn doucheproducten

Vandaag laat ik jullie zien welke producten er op dit moment in mijn douche staan.

Ik wissel eigenlijk nog regelmatig van producten. Zeker die voor onder de douche. Ik heb bij geen enkel product de behoefte om nooit meer iets anders te kopen. Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat alle producten ongeveer hetzelfde doen. Dat geld in elk geval voor de douchegels/foams e.d.
Bij shampoo merk je wel duidelijk verschil tussen verschillende merken.

IMG_0030

Dit zijn de producten die nu in de douche staan. Je ziet het al, meerder shampoo’s en foams. Ik begin bij de lichaamsverzoring en bespreek daarna de haarproducten.

Rituals foaming shower gel: Zenzation organic rice milk & cherry blossom
Van deze foam kwam in toen ik mijn kast opruimde nog twee identieke foams tegen. Ik heb ze een tijd geleden cadeau gekregen en was ze helemaal vergeten. Dus hop, in de douche, want anders vergeet ik ze weer.
Ik vind ze erg lekker ruiken en de foam is heel zacht. Toch heb ik altijd het gevoel dat het vooral om de geur gaat, want je smeer jezelf ermee in, en spoelt het een paar seconden later weer af. Dan heb ik nooit het idee dat het echt wat kan doen voor je huid.

Bebe Young Care – Morgenglanz
Over dit Duitse merk schreef ik laatst in my evening routine ook al. Het is een douchecrème met een bamboewatergeur zoals de verpakking me vertelt. Ik vind deze crème echt heel erg lekker ruiken. Fris, niet echt zoet, als fladderende vlinders… Als dauwdruppels in een spinnenweb. Ja, dat slaat nergens op, maar zet een geur maar eens op papier.
Ik vind hem echt heer erg lekker ruiken in ieder geval. Hij is handig in gebruik, hij heeft namelijk een platte dop zodat hij op de kop staat en er altijd meteen product uitkomt zonder dat je hoeft te schudden. Ik had alleen ook et etiket andersom opgeplakt, want nu staat hij continu op de kop. Detail… maar toch.
Hij is geschikt voor alle huidtypen. Nog een leuk voordeel, hij kost minder dan €2,-. In Duitsland zijn de meeste verzorgingsproducten sowieso veel goedkoper. In Nederland zou je al snel het dubbele betalen.

Balance Me – super toning body wash
Gekregen in de Decembereditie van de Glossybox (die trouwens écht tegenviel).
Hij ruikt erg lekker, warm en vol, met juniper, geranium, bergamot en lavendel. Echt een saunageur vind ik zelf. En de geur van de sauna verbind ik automatisch met een gevoel van ontspanning.
Qua gebruik vind ik hem niet echt heel handig. Hij is heel gel-achtig van structuur. Een beetje zoals een drilpudding. Daardoor krijg je hem wat lastig uit de verpakking en moet je flink schudden. Ik denk dat het het laatste stukje helemaal niet eruit ga krijgen.

IMG_0028

Dan de haarproducten.

Aussie – Volume shampoo/conditioner
Hierover schreef ik al een review. Ik was niet superenthousiast. Voornamelijk omdat de shampoo mijn haar vreselijk stroef maakt. Geeft eigenlijk niets, maar ik HAAT dat gevoel. Dat vind ik echt zo verschrikkelijk irritant. Het moet lekker zacht en soepel aanvoelen. Niet alsof je 10 maanden op een onbewoond eiland zonder shampoo hebt gezeten.
De geur is lekker, en na de conditioner is het stroeve wel weg. Maar ik ga hem niet nog eens kopen.

Guhl – zilver & vitaliteit shampoo
Deze heb ik gekocht toen ik op advies van de kapster een zilvershampoo moest gaan gebruiken. Zo zouden mijn blonde highlights mooi witblond blijven en niet geel worden in de loop van de tijd. Ik vind hem erg lekker ruiken, maar heb niet echt het idee dat hij mijn haar echt mooi blond houd. Niet meer dan andere shampoo’s.
Op de een of andere manier kon ik toen bijna geen zilvershampoo vinden die niet zo’n echt mannengeur had. Dus toen heb ik deze maar gekozen.

Wella Pro Series – Volume conditioner
Hier zit echt nog maar een klein beetje in. Hij staat er eigenlijk ook al veel te lang, want de shampoo die erbij hoorde is al op. Dat is trouwens de aller eerste keer dat een shampoo eerder op is dan de conditioner. Normaal is het bij juist andersom.
Omdat ik in de tussentijd alweer een ander product heb gekocht, blijft zo’n restje dan altijd staan bij mij.

Garnier Fructis – Vita Boost Frische
Een shampoo voor snel vet wordend haar met een hele frisse citroen/lemon geur. Heerlijk! Soms wil ik geen zware geur onder de douche, maar een lekker frisse geur.
Hij werkt ok, maar ik kan niet zeggen dat mijn haar er echt fantastisch uitziet na gebruik. Een boost aan volume kan ik er niet uithalen. Maar mijn haar is redelijk dik en zwaar dus geen enkele volume shampoo geeft me echt meer volume voor mijn gevoel. Daarvoor moet ik toch echt droogshampoo gebruiken.
De enige shampoo waarbij ik dat gevoel wel heb zijn die van Paul Mitchell, maar die kosten €15 euro per stuk.

Dit waren mijn doucheproducten. Ik ben het meest enthousiast over de Bebe douchecrème. Die ga ik zeker weer kopen. De shampoo’s zijn allemaal niet heel bijzonder en ik zou ze denk ik niet nog eens aanschaffen.

Plaats een reactie